Agiilse meetodi ja Freemium ärimudeli näited

 

Freemium ärimudel Spotify-s

Freemium, sõnade "tasuta" ja "lisatasu" portree, on hinnastrateegia, mille abil pakutakse põhitooteid või -teenuseid tasuta, kuid raha võetakse täiendavate funktsioonide, teenuste või virtuaalsete või füüsiliste kaupade eest, mis laiendavad tarkvara tasuta versiooni funktsionaalsus

Spotify töötab Freemiumi mudelil, teenib raha tellimustest ja reklaamidest. Spotify teenib 91% oma tuludest tellimustest ja ülejäänud 9% reklaamidest. ... Tasuta versioon annab piiramatu reklaamidega toetatud voogesituse, ainult segatud lugude esitamise mobiilseadmes, juurdepääsu taskuhäälingusaadetele ja videotele.

Pean omadest kogemustest tunnistama, et spotify freemium ärimudel töötas minu peal suurepäraselt. Läbi tasuta versiooni sain teada, kui hea rankendus on Spotify. Mugavus mitte alla laadida ja eraldi osta muusikat muutis minu arusaama muusika kuulamisest ning säästis kõvasti minu aega ja energiat. Pika peale aga hakkasid häirima mind reklaamid ning fakt, et muusikat sai ainult "shuffeldada". Vana viisi peale tagasi minna ei tulnud mul enam kõne allagi ning nüüdseks olengi spotify premium versiooni kastuanud juba üle 5 aasta.


Agiilne arendumetoodika Netflix-is


Tarkvaraarenduses hõlmavad väledad praktikad nõuete avastamist ja lahenduste väljatöötamist iseorganiseeruvate ja -funktsionaalsete meeskondade ning nende klientide / lõppkasutajate koostöös.

Agile'i eesmärk on tuua kasutajalood ideest kuni juurutamiseni, arvestades, kes on kasutaja, mida nad tahavad saavutada ja kuidas nad selle funktsiooniga täidavad. Netflix viib selle järgmisele tasemele, mõistes kõiki täiustatud isikupärastamise kasutajalugusid. Netflix pole sama idufirma, mis Blockbusteri kaks aastakümmet tagasi häiris. See on muutunud turu juhtivaks voogedastusteenuseks ning on kogu selle vältel püsinud agiilse ja tõhusana, muutes selle strateegilise agiilsuse suurepäraseks näiteks. Netflix on järjekindlalt töötanud oma strateegiliste eesmärkide nimel, kohandades samal ajal ka turu suundumusi ja tarbijate vajadusi. Täna on Netflixil üle 120 miljoni abonendi ja see on kiiresti lähenemas 150 miljardi dollari suurusele turule.

Interneti-ajastu paremal poolel sündinud Netflix oli küllastunud varajaste Scrum praktiseerijate hulgast, kes nägi välja agiilse mudeli väärtust selgete prioriteetide ja eesmärkide seadmiseks, lähenedes tööle iteratiivselt, et paremini tabada tähtaegu ja reageerida kiiresti äärmiselt kiirele nõudlusele. Netflix palkab ka ainult töötajaid, kes on sobituvad oma positsioonile perfektselt ning on valmis alati oma tegemistes teha muudatusi, kui selleks peaks vajadus tekkima.

Netflix alustas agiilse takrvaraarendusega juba 20 aastat tagasi ning on suureks eeskujuks paljudele ettevõtetele tänasel päeval. Netflixi tohutu edu on nende arendusmetoodika suurepäraseks tõestuseks.







Viited:

https://www.impactplus.com/blog/10-phenomenal-freemium-models-that-are-putting-yours-to-shame

https://en.wikipedia.org/wiki/Freemium

https://smartbear.com/blog/5-lessons-agile-teams-can-learn-from-netflix/#:~:text=The%20goal%20of%20Agile%20is,user%20story%20with%20advanced%20personalization.

https://business-digest.eu/how-netflix-built-a-culture-of-agility/?lang=en

https://en.wikipedia.org/wiki/Agile_software_development

https://www.worldfinance.com/strategy/netflixs-success-demonstrates-the-importance-of-strategic-agility

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Andmeturveː tehnoloogia, koolitus ja reeglid

Negatiivne ja positiivne näide kasutusmugavusest